Friday, December 23, 2011

CALON SUAMI YG TAKDE FESBUKK PART II

Assalamualaikum wbt ..skg aku na sambung entry aku yg semalam ..hehe ..ada sorg hamba Allah nie message aku kat fesbukk ,sbgai respon pada entry aku yg sebelum nie .Seyes ,aku terharu ..aku baru nak bertatih dlm berblogg nie ..xsgka ada org yg amik port ..so ,untuk hamba Allah yg baik hati tu ,,aku ucapkan ..

                  S Y U K R A N J A Z I L A N :)
                         *Semoga Allah memberkatimu ..wahai saudara seagamaku :)


So, ini message yg di'inbox' ke account fesbuuk aku :)


Dah 10x cuba comment di blog kamu. Tetap tidak berjaya. So, i will comment here. A sign of courtesy to your lovely article.
"Assamualaikum...

Jawapan dari lelaki. Memang sukar untuk dapat yang tak ada facebook. TAPI, memang ramai yang guna facebook untuk kebaikan agama. Kalau tidak berjaya jumpa orang yang tak ada facebook, cari yang gne facebook utk Allah. InsyaAllah, kamu akan dapat yang terbaik.

Jujurnya, yang dicari lelaki yang baik (seperti yang kamu inginkan) adalah si perempuan memandangnya tinggi dan kesudian untuk berubah apabila ditegurnya. Terlalu ramai yang suka lelaki yang baik, yang boleh berikan teguran kepada mereka, tetapi, apabila si suami menegur, si perempuan tidak pula ingin berubah, kerana alasan mereka sudah selesa dengan hidup mereka.

Jadi, dengan senyuman saya lakarkan, lelaki-lelaki baik mana pun, akan bersetuju mengahwini kamu, jika kamu benar-benar mengotakan setiap yang kamu ucapkan di atas. Jadi, kamu~~~, silalah bersedia berubah apabila ditegur, tak kira atas perkara yang sangat berat untuk kamu lakukan. Setiap titik air mata yang kamu titiskan atas betapa beratnya permintaan si suami, membuatkan si suami mencintaimu lebih dari segala isi dunia.

Akhir sekali, kamu berubahlah tanpa menunggu dia mengubah kamu. InsyaAllah, kamu akan dapat yang terbaik.

Semoga Allah merahmati kamu. Semoga Allah memberikan kamu suami yang melayanmu baik. Teruskan berimpian, dan teruskan berharapan kepada Allah~~~

Assalamualaikum..."






#Seyes ,aku terharu sgt bace message tue ..thanks ,again n again :)Aku sgt2 xmenduga akan ad yg masih menyokong impian aku yg xtergapai nie ..wahai hamba Allah yg mendukung impian ku,ini maklum balas dariku ;---*laupon smlm aku da reply.haha


Waalaikummussalam wbt ..
Alhamdulillah ..sy pon xtw knape awk xbleh komen ..bile awk ckp awk komen almost ten times ,im surely shock .amat .no one ever show such interest bout what am I wrote since last night*maybe sbb komen awk ni pjg sgt kott :D ..Thanks a lot ..sy sgt2 terharu ..
terma kasih atas kesudian membaca .

InsyaALLAH ,sy masih lgi dlm proses memperbaiki diri ..mencari apa yg perlu diperbaiki .sy percaya ,yg solehah itu untok yg soleh ..selagi mana sy tdk ubah diri sy kpd yg lbih baik ,maka sy tidak akn diberi seorg bakal imam sesempurna itu ..doa ini xpnh ptus ..terima kasih .harapan ini xpnh pudar .impian ini semakin menyala2 ..insyaALLAH ,apa yg telah sy tulis dan luahkan ,itulah apa yg sy lakukan .Sy tidak menabur janji kosong ..impain terbesar sy adalah menjadi isteri yg solehah ..sy risau ,jika sy tidak melakukan sesuatu yg boleh menggembirakan bakal imam sy ,sy tidak akn diangkat darjatnya menjadi bidadari di syurga nanti ..Alhamdulillah .Teruskan menasihati sy ..Sy ingin terus diperbaiki .Assalamualaikum :)

Hehe ..semangat aku bgun pepagi na update blog nie ..Lau ase ade pape yg perlu aku perbaiki ,inbox me kat fesbuukk .I'll try mybest untok perbaiki mane2 yg perlu ..thanks :)

Sekian <3

                  positive .positive .positive .


              

No comments:

Post a Comment

Komen Best2 taww:)!